Hilf telecom

T. 020 6420147

Login

Login:

Vragen over Carrier PreSelect


Carrier PreSelect, wat is het?
Met Carrier PreSelect (CPS) kunt u uw telefoonverkeer via KPN door een andere telecomaanbieder laten afhandelen. Hierdoor geniet u van een uitstekend telefoonnetwerk maar tegen voordelige tarieven van Hilf Telecom. Omdat wij de CPS-code voor u voorprogrammeren hoeft u geen codes of cijfers in te voeren en kunt u bellen zoals u gewend bent.

Hoe meld ik me aan voor Carrier PreSelect?
U meld zich aan via het aanvraagformulier. U stuurt dit samen met een kopie van uw bank- of creditcardafschrift naar Hilf Telecom. Deze kopie mag niet ouder zijn dan 2 maanden, bedragen mag u onleesbaar maken.

Kan ik mijn maandelijks verbruik controleren?
Iedere maand ontvangt u bij de factuur een overzicht van alle gemaakte gesprekken. Hiermee controleert u per gesprek de datum en tijd, het gebeld nummer, de duur en de kosten van het gesprek. Deze specificatie wordt u kosteloos toegezonden. Rekeningen onder de 10,00 excl. BTW worden echter niet verstuurd. Op verzoek van de klant kunnen wij deze rekeningen kosteloos versturen via de e-mail.

Welke kosten worden in rekening gebracht?
Alleen uw geslaagde gesprekken worden in rekening gebracht:

  • per gesprek geldt een starttarief, zie tarievenlijst.
  • u betaalt een tarief per minuut, wat u per verbelde seconde in rekening wordt gebracht.

Verder heeft u geen verborgen kosten, abonnementsgelden, maandelijkse kosten, minimumverbruik etc. u betaalt dus alleen wat u werkelijk verbruikt. Uw 0800/0900 gesprekken worden echter verrekend via KPN.

Is het mogelijk om gebruik te maken van Carrier PreSelect zonder KPN abonnement?
Nee, U kunt enkel gebruik maken van onze Carrier PreSelect wanneer u een KPN abonnement heeft. CPS werkt in combinatie met elk KPN abonnement behalve BelBudget en Internet+Bellen.

Is het mogelijk om alleen gebruik te maken van internationaal of mobiel?
Nee, wij bieden volledig CPS aan u kunt dus GEEN onvolledige aansluiting bij ons nemen.

Kan ik mijn faxnummer aanmelden voor Carrier PreSelect?
Indien u een KPN abonnement heeft op uw faxnummer kunt u deze aanmelden voor Carrier PreSelect.

Kan ik mijn mobiel nummer aanmelden voor Carrier PreSelect?
Nee, dit is niet mogelijk. Als u namelijk belt via de mobiele telefoon maakt u geen gebruik van de analoge lijn. Wilt u ook mobiel voordelig internationaal bellen, dan kunt u zich aanmelden voor onze Easy Access. Met deze dienst profiteert u ook voor de mobiele telefonie van onze lage tarieven.

Behoud ik Carrier PreSelect wanneer ik verhuis?
Indien u verhuist en u verhuist het telefoonnummer mee naar uw nieuwe woning, dan verhuist ook de CPS met u mee. Wanneer u een nieuw telefoonnummer krijgt toegewezen dient u dit te melden bij ons zodat wij de CPS opnieuw voor u kunnen aanvragen. Voor het melden van de adreswijziging kunt u het wijzigingsformulier invullen op onze website.

Hoelang duurt het voordat ik kan bellen via Carrier PreSelect?
Na aanmelding bij ons kunt u binnen 48 uur bellen via Carrier Select. De aanmeldingsprocedure voor Carrier PreSelect is afhankelijk van de snelheid van de terugkoppeling door KPN. U ontvangt van ons een bevestiging zodra u bent aangemeld.


Vragen over VoIP


Wat is VoIP?
VoIP staat voor Voice over Internet Protocol. Met VoIP belt u en ontvangt u de telefoongesprekken via uw internetverbinding in plaats van via een traditionele telefoonlijn.

Wat heb ik nodig voor het gebruikmaken van VoIP?
Om uw gesprekken goed te laten verlopen dient u te beschikken over een degelijke internetverbinding. Daarnaast heeft u de hardware nodig voor de omzetting van spraak in data zodat dit kan worden verstuurd via het internet. Hilf Telecom levert VoIP-telefoons en omzetapparaten vanaf 65,-.

Kan ik mijn huidig nummer behouden wanneer ik mij aameld voor VoIP?
Ja, dat kan. U meldt ons dat u uw huidig nummer wilt behouden en wij regelen het nummerbehoud. Deze dienst verzorgen wij kosteloos.

Kan ik met mijn normale telefoon bellen met de VoIP?
U kunt gebruik blijven maken van uw huidige telefoon door middel van een omzetapparaat welke u kunt aanschaffen via Hilf Telecom vanaf 65,-- per aansluiting

Ik heb al een VoIP-telefoon, hoe kan ik gebruik maken van jullie VoIP-diensten?
Indien u al een VoIP-telefoon heeft sturen wij u instructies voor het programmeren van uw accountgegevens. Wij verlenen echter geen service of garantie voor deze VoIP-telefoons.

Heb ik een KPN abonnement nodig om gebruik te kunnen maken VoIP?
Nee, omdat de telefoongesprekken via het internet verlopen maakt u geen gebruik van de analoge telefoonlijn. Wat u wel nodig heeft is een degelijke internetaansluiting. Voor advies over internetproviders kunt u contact opnemen met onze servicedesk.

Wat gebeurt er als mijn internetverbinding uitvalt?
Indien uw internetverbinding uitvalt kunt u niet meer bellen en gebeld worden, omdat de gehele verbinding loopt via het internet. Om deze reden raden wij u aan om een degelijke internetverbinding aan te wenden. Wilt u advies over een internetprovider, dan kunt u contact opnemen met onze servicedesk.


Vragen over Easy Access


Wat is Easy Access?
Easy Access is een inbel service waarmee u aanzienlijk kunt besparen op uw internationale telefoongesprekken.

Hoe gebruik ik Easy Access?
U belt in op het nummer 088-44 88 00 of 020-71 89 880. Indien uw nummer bij ons bekend is hoort u een kiestoon, of anders wordt er gevraagd naar een pincode. U kiest het telefoonnummer welke u wilt bellen.

Hoe ontvang ik mijn factuur?
U ontvangt van ons maandelijks een factuur waarin uw gesprekken gespecificeerd staan vermeld. Rekeningen onder de 10,00 excl. BTW worden echter niet verstuurd. Op verzoek van de klant kunnen wij deze rekeningen kosteloos versturen via de e-mail.

Kan ik met Easy Access vanuit het buitenland bellen?
Ja, dat kan. U kunt gebruik maken van Easy Acces in Belgie, Israel, Frankrijk, Spanje, Ierland, Italie, Zwitserland, Zweden, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Ieder van deze landen heeft een eigen inbelnummer. In de toekomst zullen wij u meerdere landen kunnen aanbieden. Wij adviseren u regelmatig onze website in de gaten te houden voor toevoeging van extra landen.

Wat zijn de inbelnummers voor de overige Easy Access landen?

Inbelnummer vanuit Belgie 028-888-908
Inbelnummer vanuit Israel 039-784-244
Inbelnummer vanuit het UK 020-334-885-88
Inbelnummer vanuit het Duitsland 069-222-229-571
Inbelnummer vanuit het Frankrijk 017-222-180-1
Inbelnummer vanuit het Spanje 091-114-340-1
Inbelnummer vanuit het Ierland 012-476-428
Inbelnummer vanuit het Italie 023-604-284-9
Inbelnummer vanuit het Zwitserland 044-580-680-1
Inbelnummer vanuit het Zweden 085-068-543-1

Werkt Easy Access bij elke aanbieder of abonnement?
Ja, met Easy Access bent u niet gebonden aan een bepaalde aanbieder of abonnement. U kunt vanaf elke telefoon inbellen en profiteren van onze lage tarieven.

Hoeveel kost het om naar een bepaald land te bellen?
U kunt het tarief behorende tot de door u gekozen bestemming vinden in onze tarievenlijst, de prijs die vervolgens wordt weergegeven is de prijs per minuut.


Vragen over Worldwide Prepaid


Wat is Worldwide Prepaid?
Worldwide Prepaid is een internationale prepaid telefoonkaart waarmee u zeer voordelig internationaal kunt bellen vanuit Nederland maar ook in meer dan 60 andere landen. De dienst werkt op een prepaidbasis en oproepen worden gedaan met behulp van het beschikbare krediet op uw telefoonkaart welke u kunt aanvullen via onze website of telefonisch via onze servicedesk.

Hoe kan ik Worldwide Prepaid gebruiken?
  • Toets het toegangsnummer dat bij het land hoort waar u zich bevindt
  • Voer de pincode in die in de email staat
  • Toets het nummer van bestemming zoals u normaal ook zou doen.

Hoeveel kost het om naar een bepaald land te bellen?
Kies eerst de bestemming uit de tarievenlijst, de prijs die vervolgens wordt weergegeven is de prijs per minuut en is inclusief BTW.

Kan ik Worldwide Prepaid vanuit een telefooncel gebruik?
Hoewel Worldwide Prepaid in het buitenland te gebruiken is in een telefooncel komt het voor dat in bepaalde landen deze dienst niet is toegestaan. U kunt bij de door u gekozen bestemming waarnemen of deze dienst beschikbaar is voor dat betreffend land.

Kan ik gebruik maken van Worldwide Prepaid vanaf mijn mobiele telefoon?
Voor het bellen vanuit het buitenland rekent uw Nederlandse provider een toeslag vanaf de grens. Dit is dus niet erg voordelig. Indien u beschikt over een simkaart van een lokale provider kunt u voordelig gebruikmaken van Worldwide Prepaid.

Hoe koop ik een Prepaid Worldwide?
U kunt Worldwide Prepaid online bestellen, de betaling loopt veilig en gemakkelijk via iDeal. Als de betalingstransactie is afgerond komt u terug op onze website waar u op uw scherm direct de pincode ziet. Ook wordt er een mail verzonden met daar de pincode en uitleg hoe u Worldwide Prepaid kunt gebruiken.

Wij adviseren u vanuit andere landen dan Nederland geen gebruik te maken van onze diensten vanaf uw mobiele telefoon met een Nederlandse provider. Uw provider berekent u een toeslag.