Hilf Telecom - update #1

Hilf Telecom - update #1

Jun 18' 25
Hilf Telecom - update #1

Afgelopen maanden heeft Hilf Telecom niet stil gestaan, middels dit artikel willen wij al onze klanten op de hoogte brengen van alle nieuwe features, integraties en producten waar wij de afgelopen tijd hard aan gewerkt hebben. En waar wij heel erg trots op zijn.

Porting on Demand

Het afgelopen half jaar zijn wij vooral bezig geweest met de implementatie van Porting on Demand (PoD). Het porteringsproces zoals voorheen hield geen rekening met de opkomende behoefte aan flexibiliteit en klantvriendelijkheid en was vooral ingericht om binnen de processen van telecomoperators te passen. Vooral binnen de mobiele sector was het proces niet gebruiksvriendelijk voor de klant. Het vernieuwd proces is bedacht om de klant meer flexibiliteit en gemak te bieden. Naast de voordelen voor de klant biedt PoD ook veel voordelen voor onze resellers.

Flexibiliteit

Een van de wijzigingen die ervoor zorgen dat de flexibiliteit gewaarborgd wordt is het omdraaien van de vraag “Mag partij X het nummer overnemen van partij Y op de gewenste datum?” naar “Wanneer is de eerst mogelijke datum waarbij partij X het nummer mag overnemen van partij Y?”. Deze aanpak zorgt ervoor dat het verzoek tot portering (indien akkoord) in één keer bevestigd kan worden zonder twee keer te hoeven vragen. De porteerwindow (periode waarin, na goedkeuring, de daadwerkelijke portering uitgevoerd mag worden) is verlengd van 15 werkdagen na de opgegeven gewenste datum naar 90 werkdagen na de eerst mogelijke datum. Hierdoor vervalt ook de noodzaak van change verzoeken, waarmee de gewenste datum van een portering gewijzigd kon worden.

Bij veel operators is het proces van het beoordelen van een verzoek ook zodanig geautomatiseerd dat het antwoord (inclusief de eerst mogelijke datum waarbij de portering uitgevoerd mag worden) vaak al binnen enkele minuten te verwachten is. Hierdoor kunnen klanten sneller overstappen en gebruik maken van de gewenste diensten.

Gratis gebruiken

Tot 30 juni 2018 kunnen alle resellers zonder abonnement op web portal nummerportabiliteit kosteloos gebruik maken van het nieuwe PoD platform. Hiermee kunt u onder andere nieuwe porteringen eenvoudig zelf invoeren of uitgaande porteringen bevestigen of blokkeren. Ook alle acties die betrekking hebben op servicenummers kunnen middels het portaal verricht worden.

Daarnaast kunt u voor elk Nederlands telefoonnummer uitgebreide informatie vinden, deze informatie is afkomstig van zowel onze eigen data, data van vereniging COIN als de data van ACM. Hierdoor krijgt u nog meer inzicht in waar de potentiële klant aangesloten is en hoe het beste te handelen.

Nadat de proefperiode afgelopen is, kunt u ervoor kiezen om een abonnement te nemen op onze porting portaal. Aanmelden kan nadat de proefperiode is afgelopen via de porting menu.

Ga naar het nieuwe porteringsportaal »

Abonnee-informatie (voorheen NID)

Gedurende de maanden maart en april heeft Hilf Telecom meegedaan aan de pilot voor de nieuwe koppeling met het abonnee-informatie platform. Deze zorgt er feitelijk voor dat de telefoonnummer en adresgegevens van u en uw klanten in de telefoongidsen en nummerinformatiediensten verschijnen. Hier kan de klant overigens natuurlijk zelf kiezen of dat wel of niet gewenst is. Daarnaast worden de gegevens geleverd aan 1-1-2 voor locatiebepaling bij calamiteiten.

Snelle afhandeling 

Ook binnen het abonnee-informatie platform is het plaatsen van verzoeken versimpeld en de responsetijd versneld. Nadat uw verzoek voor het plaatsen of wijzigen van de gegevens binnen ons systeem is geplaatst, wordt deze real-time gevalideerd en verwerkt.

Integratie met het porteringsproces

De nieuwe versie van abonnee-informatie is tevens geïntegreerd in ons porteringsproces. Hierdoor kunnen al tijdens het aanmaken van een verzoek tot portering de nodige adresinformatie en weergave voorkeuren worden opgegeven. De gegevens zullen dan ook direct nadat de portering is uitgevoerd worden verwerkt.

Abonnee-informatie beheer portaal »

Vplus oftewel Super Vectoring

Ook goed nieuws voor de klanten die gebruik maken van onze internetdiensten. Sinds 24 mei is het namelijk mogelijk om het product Vplus af te nemen. Vplus, ook wel super vectoring genoemd is de opvolger van VDSL2. Vplus biedt een veel snellere doorvoer over dezelfde fysieke verbinding. Via onze reseller portaal kan de Vplus verbinding al besteld worden, de downloadsnelheid van zo’n verbinding is maximaal 200 Mbps, de maximale uploadsnelheid is 30 Mbps.

Vplus biedt dus een verdubbeling van de downloadsnelheid ten opzichte van VDSL2. De snelheidswinst is echter afhankelijk van de afstand tot de wijkkast. Wanneer de afstand groter is dan 550 meter zal de snelheid ook afnemen. Hierdoor is het helaas niet mogelijk om dit product te bestellen indien het adres zich verder dan 400 meter van de wijkcentrale bevindt. Ook is hiervoor een modem noodzakelijk die om kan gaan met dit soort verbinding. Er zijn al enkele modems beschikbaar op de markt die de super vectoring technologie ondersteunen. Een voorbeeld hiervan is AVM FRITZ!Box 7581.

Bestel nu uw eerste Vplus verbinding »

Onbeperkt- en grenzeloos bellen

Ook voor onze particuliere en zakelijke klanten hebben wij goed nieuws. Vandaag introduceren wij 3 nieuwe VoIP-pakketten waarmee onbeperkt kan worden gebeld.

  • No Limit Nederland
  • Eindeloos EU
  • Onbegrensd

Met het eerste pakket kunt u, zoals de naam al doet vermoeden, zonder limiet bellen binnen Nederland voor een vast bedrag per maand. Met Eindeloos EU belt u naast de Nederlandse nummer ook gratis naar alle landen binnen de Europese Unie, Israël, Noorwegen en Zwitserland. Met ons Onbegrensd-abonnement belt u gratis naar meer dan 50 landen over de hele wereld. Bij alle paketten zit een basic VoIP account inbegrepen. De prijzen, voorwaarden en volledige lijst van de landen vindt u op onze VoIP pagina.

Ga naar eindeloos VoIP »